Zangkoren Zangkoren
Er zijn in onze Hervormde gemeente van Lopik drie koren, namelijk een gemengd koor, klein koor en een kinderkoor.

Het gemengde koor “Scheppingsgave” is opgericht in 1973 door een aantal gemeenteleden.
De afgelopen jaren is er onder leiding van verschillende dirigenten enthousiast gezongen.
Zo hebben we ook een aantal keren meegewerkt aan de Nederland zingt avonden in verschillende kerken en aan de jaarlijkse Nederland zingt dagen met zowel het kinderkoor als het gemengde koor.
In 2001 zijn we met het koor en een aantal gemeenteleden naar Roemenië geweest en hebben daar op verschillende locaties gezongen.
Meestal hebben we een aantal uitvoeringen per jaar in kerken en verzorgingshuizen.

Klein koor “Hosanna” is opgericht in 1983
In eerste instantie was het een meisjeskoor, daarna een jongerenkoor en nu is het een klein koor.
Het koor onderscheidt zich van het gemengde koor, doordat er zowel hele jonge mensen, alsook wat ouderen met elkaar zingen.
Hier wordt ook een iets ander repertoire gezongen o.a. Sela en opwekkingsliederen.

Kinderkoor “de Morgenster” is opgericht in 1978
Ook het kinderkoor werkt mee aan diverse uitvoeringen in kerken en verzorgingshuizen.
Bovendien wordt er een jaarlijkse kinderkooravond in de regio gehouden.
Op dit koor worden o.a. liedjes van Jan Visser, E en R Zuiderveld en opwekkingsliedjes voor kinderen gezongen.

Alle koren zingen op dit moment onder de enthousiaste leiding van Reijco Roseboom.

Als u ook van zingen houdt, nodigen wij u graag uit eens een keer vrijblijvend op onze repetitieavond te komen. We repeteren op de volgende tijden

18.40 – 19.10       kinderkoor de “Morgenster”
19.10 – 19.55       klein koor “Hosanna”
19.55 -  21.35       gemengd koor “Scheppingsgave”

Ook is er een mogelijkheid projectmatig mee te zingen bijv. voor de pasen of voor de kerst.
We repeteren in de hervormde kerk of in de “Schaapskooi” aan de Dorpsstraat.
Inlichtingen : Sophia Roseboom telefoon 0348 551988, mobiel 0652128398