Welkom op onze pagina kerkgeschiedenis van Lopik. Welkom op onze pagina kerkgeschiedenis van Lopik.
Welkom op de kerkgeschiedenis pagina van onze gemeente. Misschien heeft u op onze site in het menu geklikt op "Geschiedenis van onze kerk", of heeft u de QR-code gescand op het ANWB bord aan de toren van onze kerk. Hier vind u verschillende onderwerpen die te maken hebben met onze kerkgeschiedenis.
De Hervormde Gemeente van Lopik kent een rijke geschiedenis die (nog) niet bij iedereen bekend is.
Op deze site willen we hier verandering in brengen. We weten een heleboel, maar toch ook weer niet alles. We zien verschillende dingen, maar weten niet wat het is, of hoe oud het is, of waarom het er is.
Heel veel vragen dus. Wij weten ook niet op alle vragen een antwoord, maar hier vind u alvast een begin. Weet u nog verhalen uit het verleden, heeft u nog oude foto's of boekjes wat te maken heeft met onze kerk, laat het ons weten. Mail dan naar kerkgeschiedenis@hervormdlopik.nl.

We hebben ook een Facebook pagina, zoek op Facebook naar Kerkgeschiedenis Lopik. We proberen hier af en toe korte geschiedenis fragmenten te plaatsen.

Wilt u meer weten over "Weet waar je loopt", artikelen,
klik dan hier.

Wilt u naar onze artikelen overzicht, klik dan hier.