Activiteiten Activiteiten
Koffiedrinken na de dienst

Een aantal keer per jaar wordt er na de ochtenddienst koffie geschonken in de Schaapskooi. U bent van harte welkom om zo elkaar te ontmoeten onder het genot van koffie-thee of fris.

Zingen na de dienst (z.n.d.d.)

Heeft u ook zo genoten van de muzikale bijdragen op de website rond de Kerst en Pasen. Die waren verzameld en gemaakt door het enthousiaste team van z.n.d.d.
De z.n.d.d. commissie bestaat uit: Jeroen van Os, Dick van de Broek en Regina Molenaar. Zij hebben een kerngroep van spelers gecreëerd met als doel ook wat moeilijkere nummers/onbekende nummers te spelen. Hierdoor wordt de drempel ook lager om zomaar een keer mee te spelen. Dus hierbij de oproep: bespeel je een instrument en vind je het leuk om een keer mee te spelen, ook al is het maar 1 nummer, stuur dan een mailtje naar zndd@hervormdlopik.nl.

We zouden het erg leuk vinden als jij/u zich meldt. Wij houden je dan op de hoogte van de speel- en oefendatums en uiteraard de nummers die gespeeld worden.

Bezoekwerk

Vanuit de commissie worden de mensen bezocht die geen aansluiting (meer) vinden in onze gemeente en/of op zoek zijn naar Jezus. Als u iemand weet die bezocht wil worden of als u zelf graag bezoek ontvangt laat het dan ons dan weten door te mailen naar scriba@hervormdlopik.nl

Cursussen

Vanuit de commissie worden in samenwerking met buurgemeenten de Alpha- cursus en Youth Alpha-cursus aangeboden. Voor info over de Alpha-cursus, zie elders op deze pagina.

Youth Alpha

Youth Alpha is voor jongeren die meer over ‘the basics’ van het christelijk geloof willen weten. Dit gebeurt op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Youth Alpha is naast serieus, ook gezellig en relaxed. Elke avond beginnen we met een maaltijd om elkaar beter te leren kennen. Daarna wordt er een inleiding van ongeveer 15 minuten over het thema van die avond gehouden en aansluitend gaan we in kleine groepjes uiteen om over dat thema door te praten. Thema's die onder andere voorbij komen zijn 'Wie is Jezus?', 'Bidden: waarom en hoe?' en 'Hoe zit het met de kerk?'.
Meer info? Stuur je mail naar: youthalphalopik@hotmail.com.

Inzameling GSM's en cartridges

Om uw cartridges en mobiele telefoons in te leveren zijn er verzamelbakken geplaatst bij de hoofdingangen van de kerk en in de Schaapskooi. De vertrouwde inzamelingsbak bij het orgel staat er ook nog. Wij zien graag volle bakken, waarvan de opbrengst voor ons deelgenoten zendingsechtpaar Willem-Henri en Ditteke is.

Boekenhoek

De boekentafel is nu ondergebracht bij Stichting Schuilplaats in Lopik.
Op de website van Stichting Schuilplaats Lopik, www.inloophuislopik.nl, vindt u nu informatie over de boekenhoek. Er is daar van alles te doen en te beleven, ga er eens kijken en kijk dan meteen in de boekenhoek. Ook voor de openingstijden kunt u op de website terecht.